asmileforhikkaduwa.reismee.nl

De tijd gaat snel.

Woensdag 10 februari.

We hebben vandaag een dagje voor ons zelf lekker zwemmen, lezen een wasje doen,

S'avonds kwam Jagath en ook een vriend van hem Sampath die wij ook goed kennen we zijn vaak met hem op tour geweest (als chauffeur ) . Hij heeft 3 maanden geleden een zoontje gekregen en had al een dochter dus helemaal gelukkig. Het was een gezellige avond.

Donderdag 11 februari.

Vanmorgen zijn we voor twee jonge weduwe groente en boodschappen gaan doen.

Hun kinderen krijgen ook uniformen, schoolspullen en schoenen. Een gezin met 4 kinderen de andere heeft maar 1 kindje.

We weten wel dat het niet echt helpt maar door ze de groente en boodschappen te geven hebben ze het even wat makkelijker.

Daarna zijn we naar de kleermaker gereden dat was echt indrukwekkend zo schoon zo netjes hij is samen met zijn vrouw druk aan het werk af en toe komt er ook nog een buurvrouw helpen.We kregen een heerlijk kopje thee aangeboden. Behalve uniformen maakt hij gordijnen en naaien ze voor winkels blouses en rokken.

S'avonds hebben we bij Jagath gegeten het was weer heerlijk kippepootjes, piepers met wortels, boontjes en ladyfingers het is een soort tja wat zal ik zeggen het smaakt wel naar doperwten maar ziet er niet zo uit ik zal bij de volgende mail een foto plaatsen.

Vrijdag 12 februari,

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken om een tocht te maken door de jungle het was weer super heerlijk in de tuk tuk de kleine dorpjes waar kinderen uitbundig Hello roepen, prachtige uitzichten echt top.

S'avonds ons gezellig etentje met Jagath, Noni, Prema en Samanthi erg leuk altijd daarna hebben ze nog wat bij ons gedronken.

En werd ons verteld dat de zus van Prema in de problemen zit in Dubai we gaan morgen even naar haar man.

Zaterdag 13 februari,

Vanmorgen zijn we naar Galle gereden om een maalmachine voor specerijen en rijst te kopen nu moet hij het bij iemand laten doen en moet daar ook voor betalen. Maar helaas uitverkocht als het goed is ( dat weet je hier maar nooit) gaan we dinsdag opnieuw.

We zijn doorgereden naar de zwager van Prema en hij vertelde wat er is gebeurt eerst werkte ze voor een ouder Duits echtpaar en dat was prima maar zij gingen terug naar Duitsland en toen begon de misère.

Ze kreeg een gezin waar ze ook voor de kinderen moest zorgen ze moest schrik niet met haar handen de billen schoonmaken erg toch ze deed het met een douche de vrouw des huizes zag dit werd erg boos pakte haar paspoort af en zette haar op straat samen met een dame uit de Phillippijnen die het ook weigerde met de handen te doen.

Ze zitten nu op de Ambassade in Dubai maar zonder paspoort duurt het een eeuwigheid voor ze weer thuis is erg triest hoor.

Op de weg naar huis zijn we naar het jongensweeshuis gereden van onze benedenburen hebben we 30 tennisballen gekregen ze waren er super blij mee al die blijde gezichten.

Zondag 14 februari,

Voor iedereen een fijne Valentijn.

Wij hebben nu twee dagen vrij Jagath is op tour.

Vanmorgen een heerlijke strandwandeling gemaakt Rijk heeft de lokale vissers geholpen met de netten binnen te halen dat is altijd een mooi gezicht.

Lieve groetjes uit een heerlijk zonnig warm Sri Lanka