asmileforhikkaduwa.reismee.nl

De laatste week en weer thuis

Donderdag 25 januari, vandaag staat in het teken van alle spullen ophalen. We zijn begonnen met tandenborstels, zeep en tandpasta op te halen. Daarna alle schoolspullen, er zaten drie tuktuks vol en dan ook nog aardige wat in de tuktuk van ons. De zoon van Jagath Muthu en een vriendje kwamen helpen alles naar boven dragen. Daarna zijn we naar de schoenenwinkel gereden en daar stonden alle schoen klaar echt super netjes gesorteerd op klas de sokken moesten nog wel in de dozen voor de school maar alles was goed geregeld. Jagath had ook al de handdoeken gebracht zodat we vanmiddag kunnen beginnen met pakketjes te maken. Eerst hebben we de schoenen gecontroleerd alles klopte, Jagath kwam s' middags de uniformen brengen en ook dit klopte helemaal. We zijn begonnen met de pakketjes te maken voor de groepen 1, 2 en 3. De vrouw van Jagath voelt zich niet zo goed ze zijn bang dat ze dengeu wij noemen dat ook wel knokkelkoorts ( ze is dan gestoken door een dengeu mug en de verschijnsel zijn grieperig koorts pijnlijke botten een vergrote lever) ze hebben bloed laten prikken we wachten af.

Vrijdag 26 januari, hebben we de nodige boodschappen gedaan voor mensen in Nederland.

S,middags zijn we nog bij twee gezinnen geweest bij het eerste gezin lag de moeder in het zieken huis ze is door een slang gebeten hopelijk is ze snel weer beter. Het is in Sri Lanka nog steeds dat mama het huishouden doet en met name het koken, dus als mama ziek is wordt er geen rijst met curry gekookt.

Gelukkig was er een nichtje dat voor het eten zorgt.

Het tweede gezin woonde in een hutje en hebben een zoontje, de keuken is in de slaapkamer en het matras had ook zijn beste tijd gehad. Ze waren in ieder geval super dankbaar met de groente en de boodschappen.

We gaan zorgen dat er nog een matras komt.

Zaterdag 27 januari, vandaag hebben we 80 pakketjes gemaakt voor de groepen 4 tot en met 13 het was weer een hele klus nog een paar reserve pakketjes gemaakt je weet nooit of er nog een bij komt.

S'avonds belde Jagath dat Noni toch dengeu heeft en nu moet rusten.

Zondag 28 januari, om 13,45 zijn we begonnen met alles naar beneden te dragen en omdat het de laatste keer was hebben we een verloting voor de ouders en de kinderen. Dat werd zeer op prijs gesteld voor de kinderen hebben we 2 rugzakken, 2 vouchers van de schoenenwinkel, 2 schoolpakketten en 2 broodtrommels met drinkbekers. Voor de ouders een strijkijzer, waterkoker, tostiapparaat en 3 kippen. Voor de verloting heb ik verteld dat het de laatste keer was nog dat was niet echt eenvoudig met een brok in mijn keel heb ik het verteld.

Iedereen nog even op de groepsfoto en dat was het.

Vanavond is Noni opgenomen in het ziekenhuis.

Maandag 29 januari, nog een paar dagen en dan zit het er weer op. Vandaag nog even twee gezinnen bezocht en het matras een en schoolpakket gebracht naar een ander gezin

Dinsdag 30 januari, rond 10.00 uur alles naar beneden gedragen voor de school en ook nu met 3 tuktuks vol naar de school gereden, onderweg nog even yoghurtjes gekocht. Op school hadden ze een sportdag erg leuk om te zien. Groep voor groep de schoolspullen uitgereikt in groep 3 zat een nieuw jongetje die we schoolpakket gegeven hebben hij was er erg blij mee. Ook in groep 1 zaten 4 nieuwe kinderen en hebben we de overige reserve pakketten onderverdeeld.

Naar buiten voor de foto maar eerst werden we natuurlijk verblijd met een speech en de kinderen zongen een paar liedjes. Na afloop hadden ze voor ons allerlei zoetigheden ( Singalezen zijn zoetekauwen) bananen en heerlijke koffie.

Jagath belde en hij mag Noni vanavond ophalen.

Woensdag 31 januari,

Ja dan is het zover koffer pakken en helaas was het vandaag een erg benauwde dag er brak dan ook een beste bui los. S' middags zijn we even naar Noni geweest en kregen van Jagath een mooi aandenken (zie foto)

Na het afscheid van Noni zijn we gaan eten bij Refesh en kregen het etentje aangeboden van de eigenaar.

Om 21.30 zijn we naar het vliegveld gereden daar kwamen we om 23.45 aan.

Donderdag 1 februari, na een goede vlucht zonder vertraging en turbulentie waren we rond 15.30 weer in Ede.

Wij willen nogmaals iedereen bedanken die de afgelopen 13 jaar A SMILE FOR HIKKADUWA hebben gesteund bedanken zonder jullie steun was dit niet mogelijk geweest.

Lieve groetjes Rijk en Mariecristien

Nelleke

Welkom thuis! Ik heb genoten van jullie verhalen hier. Jammer voor iedereen dat het nu echt afgelopen is maar aan alles komt een einde. Jullie hebben jarenlang prachtig werk kunnen doen en daar mogen jullie trots op zijn. Nu weer terug naar het dagelijks leven.