asmileforhikkaduwa.reismee.nl

Weer thuis met nog nieuwtjes uit Hikkaduwa.

Zaterdag 21 januari,

Vandaag is Sanju jarig hij is de oudste zoon van Jagath en we trakteren de families op een dagje Unawantuna ook om dank je wel te zeggen voor alle hulp die we van ze krijgen.

De kinderen vermaken zich opperbest en genieten met volle teugen van zand en zee hier kunnen zonder gevaar de zee in.

In Galle hebben de mama's geshopt en hebben we ook nog garen voor de moeder van Sajith gekocht.

S'avonds de verjaardag gevierd en hebben we bij jagath en Noni gegeten het was heerlijk.

Zondag 22 januari,

Heerlijk een dagje op stap we gaan met de tuk-tuk het binnenland in naar een grote waterval, onderweg de meest geweldige vergezichten en niet te vergeten de prachtige natuur.

Na een ritje van 3.5 uur komen we bij de waterval helaas is er de laatste tijd niet zoveel regen gevallen en is de waterval niet zo groot maar voor ons toch nog prachtig.

Jagath en Prema gaan even poedelen, het water was wel erg koud zeiden ze.

Ja drijfnat geen droge kleren bij zich dus hebben we ergens in een wegrestaurant thee gedronken!

Onderweg nog de nodige schoolspullen uitgedeeld en na een lange rit weer terug in Hikkaduwa.

Nog even een ontbijtje voor de school besteld en hup naar huis.

Maandag 23 Januari,

Op naar de school om nog een ontbijtje en uniformen te brengen en de grote verrassing.

We hebben nu ook voor elk kind een appel bij ons, die zijn erg duur in Sri Lanka 40 roepie per stuk dat is omgerekend €0,30 voor de meeste mensen niet te betalen.

Na het ontbijt gaan we eerst even de uniformen uitdelen en dan de appels. Rijk en Jagath gaan de muziekinstrumenten ophalen en en trommelen op de bongo's je had die gezichtjes moeten zien van de kinderen echt geweldig dan ben je echt blij dat we dit mogen doen.

Er werden meteen wat jongens bij elkaar gezocht en die zongen en maakten muziek, met wat oefening komen ze er wel.

We nemen afscheid en ze zeggen in koor 'thank you so much and see you next year'

We gaan nog even het garen en de stof wegbrengen, ook nog even verf kopen voor de school nog wat boodschappen en dan is het al weer tijd voor een douche.

Jagath heeft heerlijk garnalen gemaakt je eet er je vingers bij op zo lekker daar moeten we weer een jaar op wachten.

Dinsdag 24 januari

Onze laatste dag die altijd in het teken staat van afscheid nemen van de families en nou niet echt heel erg leuk is.

Natuurlijk ook de koffers pakken we zijn weg gegaan met 59.5 kilo en terug met 42 kilo dus dat scheelt weer.

Rond 22.00 uur zijn we naar het vliegveld gereden,Prema was in slaap gevallen en werd na de snelweg wakker en zei, die is gek met een tuk- tuk op de snelweg maar die hadden we al lang gehad hij moest er zelf ook wel om lachen. Even na twaalf uur waren we op het vliegveld dus dat ging lekker snel.

Woensdag 25 Januari

Vandaag is onze neef Jur jarig.

Na een goede vlucht en een uitstekende service aan boord, landen we even voor 13.00uur weer op schiphol.

Het ontvangst comite was reuze met een spandoek met de tekst 'a smile voor papa en mama' .

Wij willen iedereen super bedanken voor jullie gift anders kunnen we dit ook niet mogelijk maken met name de 'Louise de Coligny school uit Ede' 'Stichting Schiphol air cargo golftournement' ' en een anonieme sponsor uit Ede' hopelijk kunnen we ine toekomst ook op jullie rekenen.

Mede dankzij vele hebben we dit jaar een record aantal kinderen (148) voorzien van de benodigde schoolspullen, uniformen,schoenen, tandenborstels,tandpasta en zeep.

Veel liefs en dank jullie wel Rijk en Mariecristien van de Kaa

Jan en Reino

Hallo Rijk en Mariecristien',
Ik had een antwoordmailtje klaar en toen ik hem naar'jullie mailadres stuurde
(mcvandekaa@hccnet.nl) kreeg ik hem gisteren en ook
vandaag terug, met de mededeling, dat het een fout adres betrof. Hebben jullie nog een ander mailadres???
GR. JAN