asmileforhikkaduwa.reismee.nl

Droevig nieuws.

zondag 7 februari,

Vele van jullie weten dat wij ook een gezin ondersteunen waarvan hun oudste dochter Chimalki meervoudig gehandicapt is. We moeten helaas vertellen dat zei 9 maanden geleden is overleden op de leeftijd van 16 jaar. We kwamen daar en daar stond nog steeds de rolstoel ( mede mogelijk gemaakt door Reinaerde en TNTINNIGHT) de moeder van Chimalki vertelde dat ze hem nog niet weg kon doen.

Verder hebben nog een gezin voorzien van boodschappen en groenten.

De lijst afgegeven voor alle schoolmateriaken.

En had Noni de vrouw van Jagath een heerlijke soep voor ons gemaakt.

Maandag 8 februari,

Zijn we begonnen om 137 paar schoenen te bestellen, daarna zijn we naar Ambonlangoda gereden en hebben daar tafelkleden voor de school gekocht ( eigenlijk beddenlakens maar vele malen goedkoper dan tafelkleden) en poppelin voor de moeder van Sajith voor kleding te naaien kan ze er zelf voor zorgen dat haar zoon kan studeren.

Dinsdag 9 februari,

Vanmorgen zijn we op stap gegaan om ontbijt op te halen voor de Pathana school allemaal een broodje met knakworst een yoghurtje en drinken. Dat yoghurtje was voor vele een hele grote verrassing de kinderen waren er weer stil van. Met wat we over hadden zijn we naar het jongensweeshuis gereden er zijn op het moment 18 jongens.

De directrice gevraagd wat ze wilde hebben, het lijstje aan de kruidenier gegeven en rond 14.30 stonden de boodschappen klaar, en hebben we ze weggebracht alle knapen waren erg blij.

Er mogen geen foto's meer gemaakt worden in het weeshuis.

Wij hebben van een sponser geld gekregen voor een arm meisje wij hebben gekozen voor Wasena ze is 8 jaar bij haar geboorte is haar moeder overleden al snel leerde haar vader een andere vrouw kennen maar wilde Wasena er niet bij hebben. Ze woont nu bij haar tante en oma en twee oudere nichten alleen de oudste nicht werkt en moet het hele gezin onderhouden dus schiet de kleding er vaak bij in. Wasena was erg blij maar ook erg verlegen ze heeft ondergoed, jurkjes, shritjes en een broek gekregen.

Aafke en Dick

Chimalki overleden, onze oud-directeur was erg begaan met haar lot en heeft nog het vervoer van de rolstoel uit eigen zak betaald.
Naderhand hoorde ik dat ie er spijt van had dat ie geen geld had gegeven en jullie er beter daar 1 hadden kunnen kopen want het vervoer was verschrikkelijk duur maar daar maalde hij niet om.
Als ik nog eens de kans krijg zal ik het hem wel laten weten.
Sterkte daar met jullie goede werk maar probeer ook een beetje te genieten.

P.S. afgelopen vannacht 5 uur was Ede een beetje wit van de sneeuw...

riet van de Kaa

Wat sneu dat Chimalki is overleden erg naar om dat te horen. Maar wat een feest voor de kinderen op school en het weeshuis . verder veel sterkte en geniet ook een beetje groetjes riet

Jan en Reino

Weer een prachtig verslag van jullie activiteiten ten bate
van die mensen, die bijna niets hebben en gelukkige momenten beleven als ze, de voor ons normale dingen, door jullie krijgen uitgereikt.
137 paar schoenen. Hoe ziet dat er uit? Leuke foto's!