asmileforhikkaduwa.reismee.nl

Nieuwtjes

Hallo allemaal,

Hier weer wat nieuwtjes vanuit een heerlijk warm Sri Lanka .

Donderdag 11 januari, vanmorgen een beetje administratie gedaan nog lekker gezwommen en na de lunch zijn we weer op pad gegaan,

We hebben jaren een weduwe gesteund met de opleiding van haar zoon ook gaven we haar stof om kleding te maken en een boodschappen pakket. Nu zei ze zelf dat ze dat nu niet meer nodig had, haar zoon studeerd af in augustus en is dan civiel ingenieur, dus kan hij voor zijn moedertje zorgen zei ze.. Dat is wel erg mooi.

Daarna zijn we nog bij een gezin geweest die we al jaren kennen de moeder was erg veel afgevallen ze was altijd een vrij stevige vrouw maar omdat ze zich zorgen maakt om haar man ( die drinkt erg veel en komt soms ook niet thuis) is ze erg afgevallen, we hebben hier ook maar een groentepakket, kip en rijst. gebracht hebben ze in ieder geval eten.

S' avonds heerlijk bij Jagath en Noni gegeten het was weer smullen,

Vrijdag 12 januari, we zijn naar het strand gegaan en naar het schouwspel van de zee en de surfers gekeken.

Veder hebben wij een heerlijk vrij dagje gehad.

Zaterdag 13 januari, vanmorgen wat boodschappen gedaan voor vanmiddag want dan komen de kinderen hier bij ons guesthouse.

Rond 14.30 kwamen de eerste kinderen er al aan.

Wij zijn beneden alles gaan klaarzetten ook nog wat leesbrillen neer gelegd ik denk ongeveer 25 toen iedereen weg was lagen er er nog 2.

Alle kinderen voorzien van limonade en koek en daarna begonnen met het opnemen van de spullen, de kleermaker was wat later dus de kinderen werden wel wat ongeduldig. Maar om16.15 hebben we 45 kinderen gehad. Dus totaal nu 111 daarna de bestel lijsten in orde gemaakt.

Zondag 14 januari, vandaag gaan we een ochtendje uit we gaan naar een waterval hier 25km vandaan. Het was een heerlijk tochtje onderweg veel kaneelplantages, we zagen hoe ze van het restafval olie maken en als ze geen kaneelstokjes kunnen maken maken ze er poeder van.

Aangekomen bij de waterval moesten we nog een stukje lopen door water over rotsblokken maar het was de moeite waard.

Op de terugweg nog bij een gezin geweest je denkt het kan niet erger zijn als wat we al gezien hebben. Ze slapen op de betonnen vloer er staat een klein bed dat bijna uit elkaar valt .

We zeggen niets nemen nog even de schoenmaat van de kinderen op en gaan weer met een gevoel hier moet iets gebeuren, we besluiten dat er in ieder geval twee bedden moeten komen. S'avonds belt Jagath nog , 7 kinderen er bij en met de 2 kinderen van het gezinnetje staat de teller op 120 kinderen en de kinderen van het weeshuis erbij op 131

Maandag 15 januari, om 10 uur kwam Jagath en zijn we naar de meubelwinkel gereden, daar hebben we twee bedden met matrassen besteld en tafel en 4 stoelen ook nog een kast besteld nog 4 hoofdkussen en dat hele boeltje gaan we zaterdag brengen.

Inmiddels zijn er weer 3 kinderen bijgekomen en staat de teller nu op 134.

S' middags alle spullen besteld, en voor de zieke mevrouw weer sap en speciale poeder gekocht dat ze moet aanlengen met water.

Jaren geleden zat er op de Pathana school een meisje Amalia ze mocht wat langer op de school blijven ze was eigenlijk te oud omdat er geen geld was om haar met de bus naar een andere school te laten gaan. Het is een heel hartelijk meisje die nu 18 is en op zoek naar een baantje.

Dinsdag 16 januari, ook gingen we al jaren naar een gezin dat in de jungle woont ook hier hadden we het nodige voor meegenomen we komen daar niemand thuis alles dicht de buren komen erbij en zeggen dat ze haar al een paar dagen niet hebben gezien dus we rijden maar weer weg ik zei waarom geven we het niet aan dat burgerzin hebben die ook een feestmaal, o deze mensen waren zo dankbaar.

Woensdag 17 en donderdag 18 januari hebben we lekker vrij Jagath is op tour. Dus vrijdag gaan we weer aan de bak.

Lieve groetjes uit Sri Lanka aan alle lieve mensen in een stormachtig Nederland Rijk en Mariecristien .

Bart

Geniet van je vrije dagen, hebben jullie wel verdiend!

Nelleke

Even lekker ontspannen!

Angela

Verdiende rust en ontspanning. Geniet ervan.

Jan en Reino

Diep onder de indruk van jullie liefdadigheidswerk. Wat geweldig om zoveel mensen te kunnen helpen.
Erg als je nauwelijks basisvoorzieningen hebt. Ontroerend om te lezen hoe jullie
hulp heeft bijgedragen om een opleiding af te ronden. En dan die kinderen....Ach, maak eens wat foto's van die uitdeelsessies...Lieve groeten van ons beiden.

Marjan

Hoi buurtjes,
Jullie maken weer veel mensen blij en laten ze glimlachen.
Succes nog de laatste periode van jullie werk/vakantie daar.