asmileforhikkaduwa.reismee.nl

Bezigheden in Hikkaduwa

Hallo allemaal,

Maandag 8 januari, hebben we de school bezocht voor informatie en gaan woensdag de uniformen en etc opnemen. Nog enkele gezinnen. bezocht iedereen is altijd erg dankbaar. We kwamen bij een gezin waarvan de moeder naar Koeweit is vertrokken om daar te werken zodat ze hiereen beter leven krijgen, wel erg voor de kinderen die hun moeder natuurlijk erg missen. Opnieuw kruiden opgehaald voor de gezinnen.

Dinsdag 9 januari, vanmorgen zijn we gaan kijken wat de kosten schoenen, een schoolpakket, en een handdoek, tandborstel, tandpasta, en zeep.

S'middags zijn we naar de drieling geweest, het heeft hier in november flink gestormd en is er een grote kokosnotenboom op hun huisje gevallen . Er zit nu een goed dak op maar de muren zijn van zinken platen gemaakt als we nog geld overhouden willen we nog stenen gaan kopen. De vader is zelf metselaar dus dat zit wel snor.

Woensdag 10 januari, eindelijk een kleermaker gevonden. Om 10.30 uur op de school alle maten opgenomen van uniformen en schoenmaten er zitten op het moment 66 kinderen op school.

Ook werd ons nog gevraagd of we een waterpomp kunnen kopen de oude is stuk dus er komt geen water uit de kraan en toilet door spoelen ( een hurk toilet) gaat met emmertjes. We willen ook proberen of dit gaat lukken.

S'middags hebben we alle spullen besteld.

Er komt elke dag een aap in de tuin van de buren die steeds ruzie heeft met kraaien, ik heb met mijn telefoon een foto gemaakt maar is niet zo duidelijk.

Zo allemaal weer op de hoogte lieve groetjes vanuit Hikkaduwa. Rijk en Mariecristien

Nelleke

Fijn weer even van jullie te horen. ?

Angela

Wat een mooi werk verrichten jullie daar. De mensen zijn heel blij met jullie!

Sabine

Kanjers?