asmileforhikkaduwa.reismee.nl

Weer gearriveerd

Hallo allemaal ,

Eerst voor iedereen veel geluk in 2018.

Op de eerste dag van het nieuwe jaar zijn we uit Ede vertrokken hebben onderweg bij Sabine,Bart en Jippe koffie gedronken daarna door gereden naar het vliegveld in Düsseldorf.

Onze auto geparkeerd en werden we met een busje naar het vliegveld gebracht we moesten even wachten voor we konden inchecken. Alles verliep soepel dus geen lange rijen zoals op Schiphol .

Wat geshopt en lekker rustig gezeten broodje kopje koffie erbij. Onze vlucht ging prima wel wat turbulentie maar ach overstap in Dubai en kwamen we om 9.00 uur aan in Colombo.

Het voelde meteen als een warme deken. Jagath stond ons op te wachten het weerzien was weer geweldig .

Snel onderweg naar Hikkaduwa we werden uitbundig begroet door het personeel van ons guesthouse.

De dag vloog voorbij. En zagen we overal bekenden die ons hartelijk begroeten.

Woensdag 3 januari hebben we familie bezocht die 2 jaar geleden een kruiden maalmachine heeft gekregen en gelijk maar wat kruiden voor families gekocht, s'middags op bezoek geweest bij Jagath, Noni en de kids de nodige cadeautjes gegeven en gezellig thee gedronken.

Donderdag 4 januari een heerlijk vrij dagje een strandwandeling gemaakt gezwommen en geluierd.

Vrijdag 5 januari zijn we s'middags naar twee gezinnen gegaan en hebben daar weer blije en ook emotionele mensen een fijne dag bezorgd.

Zaterdag 6 januari vandaag hebben we 3 gezinnen bezocht waaronder een met een ernstig zieke moeder ze krijgt op het moment chemo en kan alleen maar vloeibaar eten dus hebben we yoghurt en verschillende pakken sap gekocht. Ze laten ons weten wanneer het op is zodat we het opnieuw kunnen brengen.

Ook nog even langs het jongensweeshuis het was echt leuk wij komen aaanrijden en een jochie van ongeveer 4 jaar oud vliegt ons om de nek en zegt kom spelen aandoenlijk hij was ook niet weg te slaan bij ons.

Er zijn nu 11 jongens ze hebben niet echt veel nodig behalve wat boodschappen dat gaan we volgende week regelen.

Zondag 7 januari terwijl ik dit typ is het hier bijna 11 uur en in Nederland 6.30 uur vandaag hebben we de ochtend vrij vanmiddag nog wat kleine dingen, daarna gaan we bij Jagath thee drinken.

Zo zijn jullie weer op de hoogte lieve groetjes uit een zonnig en heerlijk warm (30 graden) Sri Lanka

Rijk en Mariecristien

Bart van Peursem

Nog de beste wensen, goed om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn. Fijn dat jullie zoveel voor deze mensen kunnen doen! Geniet nog van de enkele vrije dagen voor jullie zelf en van de dingen die je kunt doen daar.

Riet Van De kaa

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad .Jullie zijn alweer fijn bezig voor die mensen en jullie hebben het lekker warm hier is het koud en succes met alles grts.riet

Jan en Reino Hoekstra

Nou, dat gaat meteen al weer van "dik hout zaagt men planken". Het moet opnieuw een fijne ervaring
zijn om mensen gelukkig te maken. Vanochtend hadden we het nog over jullie. Zoiets van: Hoe zouden
ze het daar hebben. We zijn nu dus "bijgepraat" en wachten op de foto's.....

Nelleke en Frans

Fijn even wat van jullie te horen. Succes en veel plezier maak er wat moois van. Ik blijf jullie volgen! Lieve groetjes

Sjaan Oele

Wat moet dat lekker zijn. 30 graden. Ik sprak deze week een zwager in Canada. Daar vriest het 30 graden. Dan zitten jullie dus aan de goede kant. Geniet ervan. Groeten Sjaan.