asmileforhikkaduwa.reismee.nl

De rest van onze belevenissen

Maandag 15 februari,

Ook vandaag hadden wij een vrije dag weer een heerlijke strandwandeling gemaakt.

En lekker gezwommen, gelezen en genoten de vogels in de jungle.

Al jaren komt er een oma bij ons om voor haar drie kleindochters schoolspullen te vragen ze is de afgelopen 2 jaar wel 6 of 7 keer voor niets geweest, maar gelukkig nu waren we er.

De schoenmaten opgeschreven en in welke klas ze zitten ze komt de 24ste met haar kleindochters.

Dinsdag 16 februari,

Nog voor een gezin groente en boodschappen gekocht het gezin bestaat uit oma, tante en twee kinderen van de overleden dochter (zus) de tante heeft gelukkig een klein baantje zodat zorgt voor een beetje inkomen om het gezin te onderhouden.

Daarna zijn we naar Galle gereden om te maalmachine op te halen die stond al klaar toen we er aan kwamen. Helaas zat er geen kabel bij en die moest dus nog even gekocht worden. Een sterkere tuktuk gehuurd en op weg naar Hikkaduwa,

Aangekomen een poging gewaagd om de machine in elkaar dat viel nog niet mee de broer van de kruidenman gaat helpen we gaan later kijken als de machine werkt.

Woensdag 17 februari,

De schoolspullen zijn er dus het was weer een heleboel keer de trappen op en neer lopen. (mooi het luie zweet eruit)

Daarna zijn we naar onze lachende jongen Indike gereden met groente en boodschappen daar aan gekomen niemand thuis we wilde net omdraaien toen de mama van Indike thuiskwam ze was erg blij met de boodschappen we gaan nog een keer terug om schoolspullen te brengen.

Jagath vertelde toen het verhaal van een tuktuk chauffeur die wij ook al heel lang kennen, jaren geleden is hij in een hotel in Hikkaduwa gaan werken zijn tuktuk verkocht. Nu is 9 maanden geleden het hotel overgenomen door een andere company en alle oudere werknemers zijn bijna allemaal ontslagen te duur.

Ja nu helemaal geen inkomen meer 2de baby op komst we hebben dus wat melk voor het oudste meisje gekocht en babyzeep, schampoo en nog meer van dat spul.

Bij Verenge aangekomen is de baby pas 5 dagen oud te zijn zo klein.

Verenge was super blij hij moest er van huilen.

Hij huurt nu een tuktuk dat kost ongeveer 650rps dat is €4,00 per dag dus hij moet heel wat ritjes per dag maken.

Donderdag 18 februari,

We zijn eerst yoghurt gaan halen voor de kindjes van de kleuterschool dat vonden ze natuurlijk allemaal super. De hand en vingerpoppetjes afgegeven daar zijn de juffen superblij mee.

S’Middags brak de hemel open zo 4 flinke buien maar dat hoort erbij en het is niet koud.

Vrijdag 19 februai,

Voor vandaag staat er een ontbijtje voor de school op het programma ze krijgen allemaal een zoetbroodje yoghurt en drinken het is dan muisstil terwijl het anders een kippenhok is.

Daarna zijn we de tandenborstels, tandpasta en zeep voor de schoolpakketjes gaan ophalen.

Zaterdag 20 februari,

Vandaag zijn we 4 uur bezig geweest met het maken van de schoolpakketjes dat heeft weer het nodige luie zweet gekost.

S’avonds hebben we bij Jagath overheerlijke gamba’s gegeten wij betalen de gamba’s en Jagath bereid ze heerlijk.

Zondag 21 februari,

Vandaag gaan we 136 paar schoenen ophalen dat zijn heel wat dozen vol hoor een extra tuktuk en daar gaan we weer, thuis alles nagekeken en het klopt zowaar een paar moeten we nog even halen dat zijn we zelf vergeten.

S’middags kwamen de kinderen van Jagath zwemmen ook Wasene was erbij super leuk voor ze we hadden ook wat lekkere dingen gehaald voor ze.

Maandag 22 februari Poyadag,

We zijn gaan kijken hoe de maalmachine werkt. Een herrie van jewelste en de geur die vrij komt als ze de chili malen daar loop je voor weg.

De dochter van de specerij familie was wiskunde aan het maken en het boek het achterhuis van Anna Frank lag op tafel ze vond het een heel mooi boek zei ze.

We hebben nog bij Indike schoolspullen gebracht.

En s’avonds hebben we bij Jagath en Noni heerlijke vis gegeten.

Dinsdag 23 februari,

Op tijd naar Galle gereden om daar cake te halen voor de school en voor de kinderen die bij ons guesthouse komen 12kg cake een hele doos vol.

Nog even beddengoed voor Verenge en zijn vrouw gekocht en op de terug weg nog een matras wij vinden dat een kraamvrouw op een goed matras moet liggen.

Ze waren super dankbaar ook nu moest Verenge weer huilen.

Woensdag 24 februari,

De grote dag voor veel kinderen met 3 tuktuks naar de school gereden.

Daar aangekomen was het zo leuk om te zien de juffen hadden de kinderen de opdracht gegeven om allemaal van thuis (uit de tuin) een bloemetje mee te nemen het was een ware bloemzee.

Er werden allerlei liedjes voor ons gezongen en we kregen nog een mooi schilderij van de juffen .

De schoenen, uniformen en schoolpakketjes uitgedeeld wat erg snel ging 2 paar schoen klopte niet en een schoolpakketje te kort dat gaan we morgen even regelen.

Nog alle klassen langs allemaal een appel,cake en drinken.

Voor de juffen hebben we allemaal een paraplu gekocht daar waren ze ook erg blij mee.

Zo even bijkomen en dan gaat het om 15.00 uur bij ons guesthouse van start ook nu een gekakel van stemmen maar ook dit verliep vlekkeloos klopte weer als een bus.

Ook hier voor iedereen cake en drinken nog even allemaal op de foto en allemaal blij naar huis.

Donderdag 25 februari,

Begonnen met het pakken van de koffer.

Nog even de appels gaan betalen schoenen ruilen en naar de school gebracht.

Deze dag zat heel Sri Lanka een hele poos zonder stroom s’middags.

We kregen nog wat geschenken en het afscheid valt altijd zwaar.

Om 22.00 zijn we naar het vliegveld gereden met nog twee landgenoten Bart en Lili.

Dat was erg gezellig en was het op het vliegveld ook zo tijd om te gaan boarden.

Vrijdag 26 februari,

Om 12.40 uur zijn we geland en stond Sabine onze dochter ons op te wachten.

En om14.45 uur waren we thuis heerlijk om iedereen weer te zien Bart en Jippe waren bij ons thuis en later kwamen Twan en Fransien en hebben we gezellig samen gegeten.

Het is goed om naar Sri Lanka te gaan maar we hebben nu besloten om, om de twee jaar te gaan er zijn nog zoveel mooie plekjes op de wereld die we willen zien.

Zonder alle giften is het ook niet mogelijk om dit te doen nogmaals iedereen superbedankt.

Lieve groetjes Rijk en Mariecristien

Jan en Reino

Mooi, het verslag compleet! Hard werken was het parool!
Petje en nog heel veel hoedjes af, voor jullie ijver en inzet
PS.Hoe duur is een tuk-tuk?

Mcvandekaa@gmail.com

Ik denk zo rond de €4000.00 wat een tweedehandse weet ik niet.

Jan Baggel

Hoi fam. v d Kaa ik heb de verslagen en de foto`s met grote belangstelling gevolgd.Het is fijn om te zien en lezen wat jullie daar gedaan en bereikt hebben.
Dit is GROOTS!!!!!!!!!!!!!!!!!Alle respekt hiervoor !!!!!!!!!!
Met een vriendelijke groet ilna & Jan Baggel