asmileforhikkaduwa.reismee.nl

Even wat nieuwtjes

Hallo allemaal.

Hier weer eens een mailtje,

En dat komt omdat het op het moment in Sri Lanka vreselijk weer is het regent al bijna onafgebroken een dikke maand de moesson is nog nooit zo hevig geweest.

Door de hevige regenval mislukken de rijst oogsten dus de prijzen van rijst zijn erg omhoog gegaan.

Daar komt dan ook nog eens bij dat de oogsten van de groente ook mislukken weggerot etc en dat wat nog wel te verkopen is, is niet te betalen. Waardoor de vissers die wel groente willen kopen de vis weer duurder maakt.

En dat valt ook nog de stroom geregeld uit dus al met al is het op het moment moeilijk om rond te komen.

Onze vriend vertelde dan ook dat er veel kinderen ziek zijn door te weinig goede voeding.

We hebben al een aantal malen gezorgd dat er een ontbijt op de school word gebracht.

U begrijpt dat de nood dus hoog is voor een ontbijt voor 70 leerlingen dan krijgen ze 1 broodje 1 stuk fruit 1 beker yoghurt en wat drinken zijn we ongeveer €40,00 kwijt.

Dus u begrijpt onze vraag wel wie helpt ermee.

Dat kan op reknr: NL81 INGB 0677 1815 58 t.n.v A SMILE FOR HIKKADUWA

Ook gaan we zelf weer naar Sri Lanka maar niet zoals u van ons gewend bent in December,

maar we gaan nu eind Maart en dat heeft een hele goede reden.

We worden namelijk in Januari voor het eerst opa en oma en daar willen we natuurlijk bij zijn dat begrijpen jullie wel.

En we maken dan het boeddhistisch nieuwjaar mee dat is van 13 op 14 April.

Voor zo ver weer de nieuwtjes zodra we weten wanneer we precies gaan hoort u weer van ons.

Lieve Groetjes Rijk en Mariecristien van de Kaa