asmileforhikkaduwa.reismee.nl

Nog steeds super mooi weer.

Woensdag 11 Januari,

We zijn vanmiddag in een klein fabriekje geweest waar ze nog met de hand tafelkleden in de meest vrolijke kleurtjes weven.

Over 100 meter doen ze ongeveer 25 tot 30 dagen, een erg mooi gezicht om te zien, er werken alleen maar vrouwen er staan 4 weefgetouwen, en een hele grote rol om nieuwe patronen te maken wat ook een knap staaltje werk is.

Ook voor de moeder van Sajith (hij studeerd in Colombo) 100 Yard popelin stof gekocht zij maakt er weer bloesjes van die op het strand worden verkocht.

Verder hebben we vandaag een kameleon, een grote zwarte aap, een adelaar en ook nog een paar papegaaien en niet te vergeten de kleine sqeurels ( eekhoorntjes) vogels en vlinders gezien, de natuur is hier geweldig.

Het was vandaag een erg warme dag wel 32 graden misschien nog wel warmer, hierdoor lagen we al vroeg in bed.

Donderdag 12 januari

Vanmorgen hebben we weer een heerlijk ontbijt gebracht naar de school de kinderen worden al blij als ze ons zien een erg leuk gezicht, tijdens het ontbijt is het muisstil en is het smullen geblazen.

Zeker de nieuwe kindjes wisten niet wat hen overkwam en zaten heerlijk te smullen.

Na de nodige bedankjes zijn we weer naar Hikkaduwa town gereden om voor nog een meisje unform, schoenen en een rugzak met inhoud te kopen.

In deze winkel vertelde ze ook dat de bestelling voor de rugzakken en de inhoud hier van binnen was konden we meteen meenemen alles ging in 2 tuk-tuks en op naar huis.

Daar moest alles naar onze kamer 2 flinke trappen omhoog, dus ons luie zweet kwam er wel uit.

Rond 13.30 uur zijn we begonnen met pakketjes maken en om 17.00 uur en na veel zweet hebben we 76 pakketjes gemaakt hier moeten nog schoenen en uniformen bijkomen .

Het was erg leuk om het nu eens zelf te doen, onze kamer ligt nu dus vol met rugzakken en schoolpakketjes.

Vrijdag 13 januari.

Het beloofd vandaag een rustige dag te worden en daar gaan we dan ook maar van genieten er zijn niet veel rustige dagen.

S’morgens naar het strand gegaan en daar kwamen al snel Piet en Durna vrienden van ons uit Barendrecht tegen, zij doen ook veel voor de bevolking van Sri Lanka.

Even bij gebabbeld en gaan vanavond een hapje eten met elkaar.

S’middags wilden we de rugzakken gaan betalen,staat erin de tuin hier een moedertje die hier zo’n 40 km vandaan woont, ze had over Jagath en ons gehoord hadden haar verteld waar ze moest gaan kijken om ons te vinden.

Haar vraag was schoolschoenen en schriften,Jagath vroeg informatie en ze zij ga maar mee naar mijn huis, ze liet haar I.D zien en Jagath schreef haar adres op als we volgende week in de buurt zijn gaan we zeker even kijken.

Nadat ze bepakt en bezakt ons heeft bedankt ,hebben we haar even op het busstation afgezet.

S’avonds heerlijk bij gekletst met Piet en Durna en lekker gegeten niet te vergeten.

Zaterdag 14 januari,

Zo het is weer weekend en dat betekent voor de eerste keer de hele dag voor ons zelf.

We hebben wat klusjes gedaan de was de administratie en ook nog een dutje gedaan dus al met al lekker relaxen.

Nou is dat van korte duur we zijn nog voor een jongen van 7jaar schoolspullen en schoenen gaan kopen,zijn moeder is twee jaar geleden overleden, en zijn vader had al eerder de benen genomen, en hij woont nu bij zijn tante en oma .

We hebben s’middags met vrienden van onze zoon afgesproken zij maken een rondreis door Sri Lanka en slapen een nacht in HIkkaduwa, het was erg gezellig.

We zijn dan ook met z’n vieren s ‘avonds bij Jagath geweest die gaf een party voor Duitse mensen en we waren ook uitgenodigd er was bbq met vis, gepofte aardappels en salade, maar bovenal was het super gezellig.

Zondag 15 Januari,

We werden vanmorgen wakker en het was flink bewolkt en voor deze begrippen koel, maar na een uurtje was het weer heerlijk.

Vanmorgen was er een mannetje in de tuin die in alle kokosbomen klom en de dode takken en kokosnoten uit de bomen haalde, hij krijgt 5 0roepie per boom ongeveer €0,30 erg gevaarlijk werk want sommige bomen zijn erg hoog, maar hij zat er zo bovenin.

Na een heerlijk zondag ochtend ontbijtje zijn we een poosje naar het strand gegaan.

Dit was echt een relax zondag we hebben vandaag dan ook heerlijk uitgerust en niet veel bijzonders gedaan,even een stukje gewandeld en genoten van alle bedrijvigheid hier.

De zee hier is hier prachtig maar wel gevaarlijk dit bleek vandaag wel weer, iemand ging zwemmen bij de rotsen en is daar verdronken.

Met deze trieste mededeling willen we dit verslag afsluiten.

De hartelijke groeten uit een bijzonder warm Sri Lanka.

Marjan

Hier vanmorgen erg koud -6 gr! Zou het dan toch nog een beetje winter worden?
Nu schijnt de zon volop en is het alweer + 6gr!
Genieten jullie nog maar goed van je laatste week daar en laat je warm worden ,door de zon, maar vooral door de lach van de kinderen ,en volwassenen, want zo te lezen is menig ouder ook erg blij met julllie!
Groet van je 3 buren! Ja...ze is er ook weer ;) !!

Bart en Sabine

Lieve paps en mams,

Geniet nog even heerlijk!
Maak de mensen daar nog even gelukkig want over een week kan je mij weer gelukkig maken want dan zijn jullie weer terug!

Dikke kus van ons

Jan en Reino

Nou, nou, wat een activiteiten. Als je het leest, word je
ook warm van binnen..... Erg fijn, om zoveel mensen
een klein beetje geluk te brengen.
Ook hier zijn we een week lang druk geweest om een
door omstandigheden verwaarloosd huis te cleanen, nieuwe stoelen, emmers, lampen, lampjes en nog veel
meer spullen te kopen, die of kapot of verdwenen waren.
Tropisch warm, met een heerlijke passaatbries.
Hart. groeten!!!

Bart en Jacqueline

Goed om te horen dat jullie zoveel mensen gelukkig kunnen maken.
Hier van de kou naar de nattigheid, liever koud en zon dan regen.
We zien jullie volgende week weer.
Groetjes daaren een dikke knuffel van ons.

Marjan

Geniet nog van jullie laatste dagen daar! Wanneer precies weer te verwachten next door?
Goede reis naar huis! Houdt een dikke trui bij de hand ;) !