asmileforhikkaduwa.reismee.nl

De scholen zijn weer begonnen

Zondag 1 januari 2012,

Het lijkt hier een gewone dag de winkeltjes zijn gewoon open en al het andere werk gaat ook gewoon door. Maar er zullen vast veel meer landen op de wereld zijn waar dit ook zo is.

Het is hier nog steeds heerlijk weer we worden dan ook s,morgens wakker rond 6.30 uur balkon deur open en luisteren naar de jungle geluiden en zien de zon door de palm bomen opkomen en dat is echt genieten.

Maar er moet ook weer wat gedaan worden we hebben de rugzakken voor de 12 kinderen opgehaald er zijn er nog twee kinderen bijgekomen, inmiddels hebben we al 30 kinderen van de benodigde schoolspullen voorzien. We hebben in de rugzakken behalve schoolspullen ook nog tandpasta, tandenborstel en zeep gedaan.

Zo is de eerste dag van het nieuwe jaar ook weer heerlijk verlopen.

Maandag 2 Januari,

Vandaag zijn we op pad gegaan rond 14.00uur voor twee gezinnen eten en groente en fruit gekocht , in een klein supermarktje waren ze zo blij dat ze ons spontaan op de thee vroegen maar er moet nog meer worden gedaan.

Naar het jongens weeshuis en de rekening voor de kleermaker opgehaald en zijn die gaan betalen.

Daarna was Rithu aan de beurt hij is de jongste zoon van Jagath en Noni en 3,5 jaar en gaat morgen voor het eerst naar de kleuterschool en ook deze kindjes hebben al een uniform aan.

Ook een rugzak met inhoud en schoolschoen zijn er nodig na afloop nog een kopje thee gedronken en waren rond 18.30uur weer thuis.

Dinsdag 3 januari,

Vanmorgen het eerste bezoek van dit jaar aan de Pathana school gebracht iedereen was weer erg blij om ons te zien.

We gaan alle klassen langs om te zien wat er nodig is omdat ook de jongens van het weeshuis hier op school zitten (die hebben al een uniform gehad) en sommige kinderen hebben nog een goede rugzak.

Er zitten nu 65 kinderen op de school ze krijgen in ieder geval allemaal schoolspullen.

Rond 16 januari komen er nog eens 35 kinderen bij dan zijn deze nog aan de beurt.

Er loopt hier achter ons guesthouse een spoorbaan die ze aan het renoveren zijn dus weinig overlast van de trein maar dat zal wel weer snel te horen zijn daar ze al steeds aan het proefrijden zijn.

Woensdag 4 januari

Vanmorgen zijn we ontbijt gaan halen en drinken voor de kinderen van de Pathana school.

Op school aangekomen werden we uitbundig begroet door de kinderen maar ook door de leraressen en de directeur. De meegebrachte verrekijkers waren een groot succes net als het fotoboekje met foto’s van vorig jaar en de Engelse brieven van de Louise de Coligny school uit Ede.

Na het ontbijt hebben we alle kinderen een pen, zeep, tandpasta en een tandenborstel gegeven. De kinderen vonden het erg leuk en waren erg dankbaar.

Daarna zijn we naar Galle gegaan daar staat een oud fort waar de Nederlanders hebben gezeten en erg leuke bedrijvige plaats. We hebben geluncht in een restaurant “ Lady’s Hill “ het ligt op een heuvel en je kijkt dan uit over heel Galle en aan de andere kant over de jungle echt adembenemend.

Dit was het voor deze keer, tot de volgende keer maar weer.

Groetjes uit een bijzonder warm en zonnig Sri Lanka.

Marjan

Jullie zijn er maar weer druk mee!
Jaloers hoor om te zien dat het daar zo lekker "luchtig"weer is terwijl hier de pannen zowat van het dak waaien ;)
Mooie tijd daar nog en succes met alle mooie projecten!

JAN en REINO

Prachtig al die verhalen over die directe en o zo nodige
hulp. Elke dag wacht weer een nieuwe taak en verrassen
jullie vele mensen met dingen, die hier de normaalste
zaak van de wereld zijn. Denk ook aan ontspanning!
Hart.groeten .PS. Onze koffers zijn bijna gepakt!

Aafke en Dick

Hallo luitjes, net thuis van het werk en even kijken of jullie weer wat geschreven hebben.
Het is weer fijn om te lezen dat jullie veel kinderen hebben blij gemaakt met allerlei goederen.
Jullie kunnen nog even vooruit en wensen jullie daarbij veel succes toe.
Jullie moeten de groeten hebben van de directeur van TNT Innight die van de week belangstellend naar jullie werkzaamheden vroeg.
Groeten van ons, Aafke en Dick.

riet van de Kaa

Hoi Rijk en Marie Cristien wat fijn dat jullie niet alleen kinderen maar ook iemand die aan het oog geholpen moet worden hebben kunnen helpen . heerlijk om het allemaal te lezen. maar neem ook een beetje vakantie. gr. riet