asmileforhikkaduwa.reismee.nl

De eerste nieuwtjes december 2011

Hallo allemaal,

Hier het eerste berichtje uit een zonovergoten Hikkaduwa.

Cool

Maandag 26 december,

Na een lange voorbereiding was het dan zover rond 10.00uur richting Schiphol,daaraangekomen meteen een verrassing bij het inchecken werden we ge-upgrade naar business class van Amsterdam naar Dubai super hoor van de stoelen kon je een bed van maken en het eten was heerlijk.

In Dubai aangekomen keken we onze ogen weer uit wat een luxe

Dinsdag 27 december,

Vanuit Dubai met een uur vertraging vertrokken en we landen om 9.00 uur in Colombo.

Waren heel snel door de douane, daardoor moesten we wat langer op onze koffers wachten.

Dan het weerzien met Prema en Jagath is altijd wel heel bijzonder hun blij dat wij er zijn en wij blij dat we in ons tweede vaderland zijn aangekomen.

We kletsen over hoe het met iedereen is en het is al meteen vertrouwd .

Voor we op de highway zijn is het een lange rit er is erg veel verkeer ,maar een maal op de highway zijn we binnen een uur in Hikkaduwa.

Werden door Kingsley verwelkomd , en gelukkig hebben we dezelfde kamer met een geweldig uitzicht.

Woensdag 28 december,

Het weerzien met de families van Prema en Jagath was natuurlijk ook weer een groot feest voor allemaal een kleinigheidje en ook de meegebrachte kleding is meer dan welkom.

Prema vertelde dat zijn oudste dochter gaat trouwen in maart 2012.

Jagath is super trots op zijn tuk-tuk die ziet er ook erg mooi uit.

De rest van de dag rustig aan gedaan om morgen te gaan beginnen dingen op te starten.

Donderdag 29 december ,

Op naar het jongens weeshuis waar we door de jongens erg uitbundig werden ontvangen,er waren ook nieuwe jongetjes deze waren eerst verlegen maar al snel was het ijs gebroken.

We vragen wat er nodig is en de directrice vraagt of we de kleermaker willen betalen ze hebben al stof voor de schooluniformen gegeven dat gaan we zeker doen. Ook wil ze graag nieuw beddengoed,tandenborstels,tandpasta,zeep en schorts.

We gaan op pad hebben ook maar t-shirts, poedermelk, thee, linzen en crackers gekocht.

Weer terug naar het weeshuis waar de kleding meteen werd gepast en aangetrokken ,we moeten morgen even vier shorts ruilen en brengen dan ook het beddengoed.

En hier komt dan de eerste tegenvaller nou ja voor de school natuurlijk erg fijn er staat een geweldige mooie trap.

Jammer voor ons en wat we wilde maar goed voor de school we horen daar volgende week wel meer over als de school weer begint.

S,avonds met Prema en Jagath gesproken over hoe alles duurder is geworden b.v vorig jaar betaalde ze voor een kokosnoot 10 roepie nu 40, ook brood en rijst is vele malen duurder geworden, maar de lonen zijn niet omhoog gegaan als ze 1 dag werken hebben ze ongeveer 600 a 800 roepie ongeveer €4,50 daar moeten ze alles van doen en er is niet elke dag werk. Maar ondanks dat blijven ze lachen en dat siert ze enorm.

Constance en Richard + kids

Fijn om te lezen dat jullie veilig en wel aan zijn gekomen en ook al weer zo veel goede dingen hebben gedaan. Geniet er van en vast een goede jaarwisseling gewenst.
Dikke knuffel van ons allemaal

Jan Baggel

Het is mooi om te lezen,dat die mensen naar jullie uitkijken om te zien wat jullie nu weer voor deze mensen
gaan doen.Wij wensen al deze mensen een voorspoedig
gelukkig en gezond 2012 toe.Ook voor de familie v.d.Kaa

Barry, Lydia en Melvin

Mooi om te lezen wat jullie allemaal voor hun kunnen doen. Wij wensen jullie een hele fijne tijd in Sri Lanka met al jullie vrienden. Tevens een goede jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2012!

Bart en Jacqueline

Goed om te horen dat jullie gezond en wel daar aangekomen zijn. Jullie zullen vast wel een andere bestemming vinden daar op de school, waar opa ook blij mee zou zijn er is daar vast nog wel veel nodig.
De groetjes daar van ons uit Ede, en een goede jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2012 voor jullie en de vrienden daar.

Riet van de Kaa--van der Wall

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en weer fijne dingen voor het weeshuis konden doen en gefeliciteerd met Bart Groetjes riet en een goed uiteinde en gezond begin 2012 voor iedereen.

Berry Bonny Lars en Skip

Hallo Rijk en Mariecristien,

Fijne tijd in Sri-lanka en maak maar veel mensen en kinderen blij!!!
Alvast een fijne jaarwisseling en alle beste wensen voor 2012!!!
Veel liefs Berry Bonny Larsen Skip

Kees en Jans

Fijn dat de reis goed verlopen is. Succes met de dingen die jullie willen gaan doen en geniet er van.
Wij wensen jullie en iedereen een fijne jaarwisseling.

Groetjes en liefs van ons.

Aafke en Dick

Hallo Rijk en Mariecristien,

Nog een kleine 5 uur te gaan voordat jullie en jullie vrienden het nieuwe jaar in kunnen gaan luiden.
Veel plezier daar en we hopen dat je zelfgebakken oliebollen goed zullen smaken.
Fijne jaarwisseling en een gezond 2012 toegewenst.

Groeten,
Aafke en Dick

Piet en Durna

We wensen jullie een heel gelukkig nieuwjaar en een goede gezondheid, goed te lezen dat jullie een leuke reis door de upgrade hebben gehad, dat is toch leuk!!!!
Wij kijken uit naar 10 januari.
Groetjes Piet en Durna