asmileforhikkaduwa.reismee.nl

We zijn weer thuis

Deze mail komt weer uit Nederland,maar nog even de laatste dagen in Hikkaduwa.

Zaterdag 22 januari

Ook vandaag weer er mooi en warm weer.

Gisterenavond hebben we een heerlijk verjaardags etentje gehad bij Jagath thuis zijn oudste zoon is 15 jaar geworden het was erg gezellig en heerlijk eten.

Nou dit is de slot episode bril ja echt waar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Vanmorgen om 10.00uur gingen we naar het weeshuis om met de jongen op pad te gaan voor een bril,maar ja dat gaat zo maar niet we moeten toestemming van een hoge pief hebben om hem mee te nemen (niet te bereiken natuurlijk er gaat een vrijwilligster mee). Bij de opticien aangekomen mag hij een bril uitkiezen en nu komt het met glazen erbij komt de bril op 6000 roepie dat is ongeveer €42,00. Maar nu komt het allermooiste om 14.00uur s’middags is de bril al klaar,we moeten 2000 roepie aanbetalen en gaan weg. We brengen ze terug en de jongen is erg blij later halen we hem weer op en ja hoor de bril is klaar. En kan hij weer goed zien en is erg blij zo krijgt de soap “bril”toch nog een gelukkig einde.

Vandaag hebben we ook nog garen gekocht voor de dame met de studerende zoon en brengen haar 2 maanden schoolgeld de rest kan ze bij Jagath ophalen.

Ook nog kleding gekocht voor het nichtje van Ravina en levensmiddelen die ze lang kunnen bewaren. Ach dat kleine ding was zo blij echt fijn om te kunnen doen.

Zondag 23 januari

Ook vanmorgen scheen de zon weer heerlijk,als we s’morgens om 6.45 uur de balkon deur open doen zien we door de palmbomen de zon opkomen echt geweldig om naar te kijken. Vanmorgen zijn we eerst een poosje naar het strand geweest

Vandaag gaan we afscheid nemen van de families omdat alle kinderen thuis zijn en morgen moeten ze weer naar school. Rond 14.00uur gingen we op pad eerst bij Prema en Samanthi thee gedronken en daar kregen we weer verschillende cadeautjes we hebben al zo vaak gezegd dat ze dat niet moeten doen maar ze bedoelen het goed. Daarna naar Jagath en Noni die een heerlijk lunch voor ons hadden gemaakt,ook hier weer allerlei cadeautjes nadat we afscheid hebben genomen gaan we terug. Rond 17.00uur worden we geroepen en staat er iemand van de winkel waar we o.a. kleding,rugzakken en schoolspullen kopen en die heeft ook nog een cadeautje het houd niet op vandaag.

Vanavond hebben niet echt heel veel trek in eten we eten een lekker kopje soep en onze maagjes zitten weer vol. Op de terug weg komen we onze kennissen uit Barendrecht tegen en nemen afscheid,zij blijven nog 30 dagen. We kopen nog even drinken deze winkel is van de man van de engelse lerares op school, van haar krijgen we ook nog een bedank cadeautje een boekje over Sri Lanka.

Prema en Jagath komen nog gezellig wat drinken en we hebben weer erg veel lol.

Maandag 24 januari

Maar aan alle leuke dingen komt een eind ook al staat de zon hoog aan de hemel, is het ook weer fijn om morgen iedereen thuis weer te zien,maar wel verdrietig om hier afscheid te moeten nemen van alles en iedereen hier.

Vanmorgen zijn we nog even op pad geweest om een tuk tuk rijbewijs voor Jagath te regelen ,over 3 maanden mag hij afrijden en voor die tijd mag hij met een lesbord alleen in Hikkaduwa rijden.

Daarna zijn we lekker nog even 2 uurtjes naar het strand gegaan, om s’middag onze koffer te pakken en nog even lekker genoten van de ondergaan de zon. Sanju de oudste zoon van Jagath kwam nog even goedendag zeggen.

Jagath en Prema kwamen rond 20.00uur samen nog wat gedronken,en rond 21.30uur zijn we naar Colombo gereden waar we rond 00.00uur waren.

Het afscheid was ook nu weer niet makkelijk maar wetende dat we over 11 maanden er weer naar toegaan is een prettig vooruitzicht.

We hebben een hele rustige ( geen huilende kinderen ) vlucht gehad en hebben lekker geslapen. Op schiphol stonden Sabine en Jacqueline ons op te wachten en vreugde was natuurlijk mega. Rond 15.00uur waren we weer in Ede waar we kunnen terugkijken op een mooie ,drukke ,ontroerende , warme en gelukkige tijd in het heerlijke Hikkaduwa.

We willen iedereen bedanken die gereageerd heeft op onze weblog het doet ons goed om te lezen dat iedereen het waardeert wat we doen mega bedankt.

Liefs Rijk en Mariecristien

Jan en Reino

Sterkte met het acclimatiseren!!!
Leuke weblog.
Hart.gr. JAN en REINO

Arend, Paulien, Anne en Luc

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn! 't Was mooi om te lezen wat jullie allemaal meemaakten en aan goeds hebben kunnen doen!
Tot volgende week.

Aafke en Dick

Welkom terug in een wereld van weelde wat voor ons zo gewoon is...en soms toch nog klagen.
Bedankt voor het delen van jullie verhalen.
Nog maar ...nachtjes slapen en mogen jullie weer gaan.

Willem en Wilma

Fijn dat jullie weer goed, en met een rustige vlucht, zijn thuisgekomen.
Ook de brillensoap is tot een goed en mooi einde gekomen.
Weer heel wat smile-tjes uitgedeeld. Top.

Groetjes Willem en Wilma