asmileforhikkaduwa.reismee.nl

De zon is er weer

Eerst natuurlijk weer iedereen bedankt voor de leuke reacties het blijft erg leuk omdat te lezen. En om iedereen gerust te stellen wij hebben geen last van overstromingen, dat is in het midden en noorden van Sri Lanka . Het was 13 januari wel de koudste dag sinds 61 jaar stond er in de krant.

13 januari

En ja hoor eindelijk weer de zon ,dan kunnen we ons tenminste vanavond weer met warm water douchen met koud water went niet echt.

Zoals gezegd zijn we vanmiddag met de twee jongens gaan winkelen en ze even helemaal in het nieuw gestoken en dat was ook wel nodig ook.

In de slippers zaten echt gaten dat doet wel wat als je dat ziet, ze zijn echt niet duur hier ongeveer €1,00 en als je dat al niet kunt betalen erg verdrietig om te zien,maar de jongens waren supergelukkig. Ook nog handdoeken en lakens gekocht dus gelukkig naar huis het was ook erg aandoenlijk om te zien hoe ze aan elkaars kleren zaten om kraagjes en mouwtjes goed te doen.

Aan het eind van de dag begon het erg te waaien en daardoor was het erg koel voor de mensen hier Prema kwam zelfs met een jas aan.

14 januari

Vanmorgen werden we wakker met een stralende zon en een strakblauwe lucht. Dus hebben we daar maar van geprofiteerd en lekker op het strand gezeten.

Vanmiddag zijn we op bezoek geweest bij de familie die 4 zoontjes hebben waaronder een drieling, het was leuk om te zien dat de mannetjes ons nog herkende. Maar dat ze erg arm zijn is erg duidelijk ze hebben zelfs geen stoel om op te zitten. En de watertank is niet eens een echte watertank maar een ton die niet is afgesloten. We hadden een flinke tas groente en levensmiddelen meegenomen. We gaan er voor zorgen dat ze een goede watertank krijgen en gaan we zorgen voor een tafel en stoelen.

Jagath en Noni hebben ons uitgenodigd voor een etentje bij hen thuis het was weer heerlijk voor de liefhebbers heerlijk garnalen met noodles en kipcurry dus we hebben gesmuld.

15 januari

En ja hoor het was vanmorgen weer regen maar al snel kwam gelukkig de zon door, en zijn we even boodschappen gaan doen. Voor vandaag staat een dagje Unawantuna op het programma een heerlijk strandje ongeveer 20 km hier vandaan.

Jagath is de hele week al bezig geweest om te zorgen dat het jongetje die een bril nodig heeft mee kon voor zijn bril maar zonder succes.

Met een aantal kinderen en Noni en Samanthi( de vrouwen van Jagath en Prema)zijn we op weg gegaan nou de kinderen hebben genoten. Voor de dames kwam daarna de verrassing ze mochten kleren voor zichzelf kopen nou ik heb nog nooit van me leven zoveel rokken en bloesjes bij elkaar gezien en in sommige zaten de merkjes van C&A. Moe en voldaan gingen we terug naar Hikkaduwa in de bus was het erg stil veel kinderden waren in slaap gevallen.

16 januari

Het is dus echt zondag vandaag met een heerlijk zonnetje. Vandaag zijn we gaan kijken naar de waterleiding van de familie in de bergen het ziet er keurig uit en ze zijn er superblij mee, ze hoeven nu niet meer met water te sjouwen. De oudste zoon ging even een douche nemen om het te showen. Het uitzicht blijft schitterend en zeker als het helder weer is zoals vandaag.

Rond 16.00 uur zijn we naar Hikkaduwa town gegaan daar kwamen de 4 broertjes met hun ouders, de jongetjes waren erg stil maar nadat ze in de nieuwe kleren zaten en een feestbeest hadden gekregen waren ze helemaal blij en kletste honderd uit. Ook nog even nieuwe slippers voor ze gekocht .

Wij daarna op pad voor een watertank we kregen daar ook nog eens 10% korting op en kostte ons €65 en hebben ze straks schoon water. Morgen gaan we nog even kijken naar de watertank en een tafel en wat stoelen brengen.

17 januari

Weer een strak blauwe lucht vandaag. Vanmiddag hebben we eerst groente gekocht voor het weeshuis,en daarna hebben we een tafel en stoelen voor het gezin met de 4 zoontjes gekocht, alles werd in een tuk tuk gestopt en wij erheen. De moeder was helemaal verrast en echt ze straalde helemaal, gelijk werd papa gehaald en al snel zaten de mannetjes aan tafel te tekenen. De watertank stond ook al op zijn plek dus daar kunnen ze nu ook van genieten.

Nog even naar het jongens weeshuis geweest en werden door de mannetjes erg uitbundig begroet, we hebben lekker veel groente gekocht die ze ook een tijdje kunnen bewaren de leiding was er ook erg blij mee.

Zo dit is het weer wat wij de afgelopen dagen hebben gedaan er volgen nu een aantal hele drukke dagen maar als je al die glunderende gezichten ziet is het de reden waarom we het doen de mensen het leven wat aangenamer maken.

Ook dit word weer vervolgd.

Bart en Sabine

Helemaal super om dit allemaal te lezen!!!
Jullie doen het weer geweldig, we houden van jullie.

Ga nog even zo door,
Dikke kus

Marjan

hoi buurtjes,
Super wat jullie weer gedaan hebben! Ben benieuwd naar ál de foto's met de glunderende koppie's!
Maar...het aftellen begint nu ook en voor je t weet ben je weer terug in dit koude kikkerlandje...
Succes nog met de rest van het geld opmaken en geniet nog even van jullie vrienden, de kinderen, het mooie land met de zon, zee en stranden en sterkte bij het weer afscheid moeten nemen!
tot gauw!

Aafke en Dick

Helemaal geweldig wat jullie weer gedaan hebben, ga nog even zo door.
Groeten van ons en ook van Isa die nu in de box ligt.
Geniet van jullie laatste week.

Jolanda

Goed bezig !!
Lieve groetjes van ons allemaal..

Bart en Jacqueline

Hallo daar, blij dat jullie weer zon hebben daar, dat is wel zo prettig voor jullie.
We zijn blij dat we hier gewoon waterleiding hebben in plaats van een watervat, als die een tijdje in de zon staat is het wel lekker om te douchen, maar je moet er niet aan denken dat dat water ook je drinkwater is. Wat zijn wij hier toch vreselijk verwend geraakt om alle luxe maar normaal te vinden.
Dikke knuffel van ons, veel liefs en tot volgende week.

riet van de kaa

de rijn heeft de hoogste stand bereikt ik heb geen last van natte voeten (kwelwater) sommige tuinen en kelders wel.het is niet koud wel nat maar jullie doen het geweldig super tot gauw gr, riet

Fam Aalders

Hoi hoi,

Wat maken jullie toch veel mee en doen jullie toch veel goeds daar. Geniet er nog maar flink van. Hier gaat alles Ok. De griep houdt flink huis in Nederland en ook Richard en de kids zijn al geveld. Vooral Bryce heeft het flink te pakken. Rode neus, flink blaffen etc.

Vandaag regent het en is het rond de 4 graden. Jullie zien, nog maar even lekker zonnebaden en met de pootjes omhoog of in de zee.....

Liefs Fam. Aalders.

Maarten-Willem & Maaike, DELisa + woef's

Hoi Rijk en Mariecristien,
wat een fantastisch werk voeren jullie daar uit!
Geweldig om te lezen hoe jullie de mensen daar zo blij kunnen maken.
Lieve groetjes van ons.

Adriaan, Isabel en Wesley

Hoi Rijk en Mariecristien,

Wat leuk om jullie verhalen en foto's te lezen en te bekijken. Zo te lezen en aan de foto's te zien zijn de mensen erg blij dat jullie ze helpen. Geniet nog van jullie vakantie.

Groetjes Adriaan, Isabel en Wesley

Willem en Wilma

Lekker dat het weer zonnig is daar bij jullie.
Het is top wat jullie weer allemaal gedaan hebben, en ook nog gaan doen.
Fijne en succesvolle dagen nog daar.

Groetjes Willem en Wilma

Frans, Lu, Noa en Luuk

Hoi piepeloi,

Wat super goed om te lezen dat jullie zo veel gezinnen, kinderen blij maken met dingen die voor ons zo vanzelf sprekend zijn!! echt geweldig en ook de foto's zijn erg leuk om te zien.
ga zo door!! en geniet er nog lekker van!
liefs ons.

Jan en Reino Hoekstra

Hallo mensen in dat verre SriLanka,
Vol bewondering volgen we hier op Aruba jullie
belevenissen. Wat heerlijk om zoveel mensen gelukkig te maken met dingen, die voor ons zo vanzelfsprekend zijn.
Hart.gr. en ook nog bedankt voor foto's!!

Jan en Reino Hoekstra

PS.Hoeveel kost die trap!!! Niet vergeten om dat aan ons door te geven.

Kees en Jans

Wat fijn dat jullie weer zoveel hebben gedaan.
Veel plezier nog de laatste dagen en een goeie
reis terug.

Groetjes Kees en Jans.

Marinke

Wat een reis!! Erg leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien. Ontzettend gaaf wat jullie weer allemaal hebben gedaan. Geniet nog even van de laatste vakantiedagen. Een veilige terugreis en tot ziens in Ede.