asmileforhikkaduwa.reismee.nl

Bewolkt Sri Lanka

Eerst natuurlijk weer iedereen bedankt voor de leuke reacties

9 januari

We werden vanmorgen wakker met regen en dat duurde bijna de hele dag maar je kunt gewoon buiten zijn zonder het koud te krijgen.

S’middags zijn we bij Prema thee gaan drinken en daar ook een brillensessie gehouden we hebben hier bewust geen foto’s van gemaakt, we zouden dat zelf ook niet leuk vinden.

Bij Jagath hebben we wat brillen achter gelaten, daar komen nog weleens mensen aan de deur of hij misschien nog een bril heeft. De mensen zijn je dankbaar als ze dan plots weer goed kunnen lezen.

10 januari

Vandaag hebben weer een ontbijtje naar de school gebracht we hadden van tevoren broodjes besteld dus ze waren nog lekker warm een lekker mandarijntje erbij en smullen maar.

De kinderen zijn zo blij maar ook de juffen en de directeur vinden het super dat we dit doen.

Helaas is de prijs voor de trap erg duur (het zand is erg duur omdat er zoveel regen is gevallen)we besluiten om het niet te doen erg jammer maar misschien volgend jaar.

Vandaag hoorden we weer hoe moeilijk de mensen het hier hebben de salarissen zijn erg laag voor 7 dagen in een winkel werken verdienen ze 3000 roepie dat is ongeveer €21,00 in de maand,diegene die in een hotel werken hebben wat meer geluk in het toeristen seizoen omdat ze dan wat fooi krijgen daar ligt het salaris zo rond de €60,00 per maand.

11 januari

Vanmorgen naar de school gegaan waar een paar kleermakers de maat voor de uniformen kwamen opmeten ,we laten de uniformen maken in een bedrijfje waar 8 doofstomme mensen werken en 2 mensen die hun begeleiden met bestellingen etc.

Daarna rugzakken met inhoud en schoolschoenen besteld

Vanmorgen zijn we ook bij een mevrouw geweest die weduwe is en een zoon van 17 heeft hij kan erg goed leren en gaat in Colombo naar school,ze brengt hem zelf(met de bus 5uur heen en 5uur terug)en haalt hem vrijdags weer op.

Het schoolgeld per maand is €25,00 we gaan deze jongen sponsoren en elke maand het schoolgeld betalen.

De moeder maakt witte kleding die ze dan ook nog eens borduurt erg mooi we hebben voor haar 25 meter witte poplin en garen gekocht zodat ze ook wat geld opzij kan zetten om dan weer nieuwe stof te kopen.

Verder vermaken wij ons prima alleen is het hier al dagen bewolkt en in het noorden zijn er weer overstromingen door heftige regenval gelukkig valt de regen hier wel mee.

12 januari

Ook vandaag wederom een bewolkte dag maar we hebben gelukkig genoeg te doen.

We zijn vandaag een kijkje gaan nemen bij de kleermaker waar allemaal doven mensen werken, voor de uniformen hebben ze 30 meter blauwe stof nodig voor de broekjes, en 140 meter witte stof voor de bloesjes en jurkjes .

Behalve dat er een kleermakerij is zijn er nog een timmerwerkplaats,en maken ze batik artikelen erg mooi om te zien,de kleding en de batik die er gemaakt wordt gaat naar toeristen winkeltjes.

Verder maken ze op de timmerwerkplaats meubels en kozijnen op bestelling.

Vanmiddag hebben we een familie verblijdt met een goedgevulde boodschappentas, de vader zit in een rolstoel en de moeder is geestelijk niet helemaal in orde.

We gaan voor hun zoons schoolkleding en gewone kleding en schoenen kopen dat doen we morgen.

Dit was het weer voor nu wordt vervolgd.

Lieve groeten uit een bewolkt maar lekker warm Hikkaduwa Rijk en Mariecristien

Aafke en Dick

Hallo luitjes, ook hier regen op dit moment en niet koud.
Het is fijn dat jullie de lokale bevolking weer verblijden met allerlei dingen, zowel het geven als het laten maken want iedereen pikt dan een graantje mee.
Hou jullie haaks en doe voorzichtig.

Groeten,
Aafke en Dick

Willem en Wilma

Hier is het ook nat en de komende dagen niet te koud, zo'n 7-10 graden.
Schitterend wat jullie al weer allemaal hebben gedaan.
Hopelijk verdwijnt de bewolking snel daar bij jullie.
Succes .

Groetjes van
Willem en Wilma

Bart en Jacqueline

Hier is het ook erg nat, veel regen en geen zon om in op te drogen. Zag gisteravond op TV dat er daar ook veel wateroverlast is, hopelijk niet bij jullie in de omgeving.
Hier is er vooral in Limburg veel wateroverlast.
We hopen dat je toch nog een aantal dingen die op jullie lijstje staan kunt afwerken. Groetjes, en tot ziens.

Twan en Fransien

Hoi vakantiegangers,
Geweldig om te lezen wat voor goede dingen jullie daar weer doen. Zo te horen is het dus nog hard nodig.
Leuk om wat bekende gezichtjes te zien op de foto's, dat doet wel weer terugdenken aan vorig jaar.
Hier begint de saaie sleur er helaas weer langzaam in te komen. Het weer is echt tien keer niks, steeds regen en alles is hier grauw. Echt nog even wennen dus na zoveel mooi groen.

Geniet er nog maar lekker van! En geef ze allemaal een dikke knuffel van ons!

Liefs