asmileforhikkaduwa.reismee.nl

De eerste week van het nieuwe jaar.

Hallo Allemaal

Eerst willen we jullie bedanken voor de leuke reacties.

Op 2 januari ’11 zij we boodschappen gaan doen voor het gezin in de bergen ,Jagath vertelde dat de vis nu erg duur is omdat de zee erg ruw is en er daardoor weinig bootjes uitvaren.

Na de boodschappen te hebben ingeslagen zijn we naar de familie gereden we zagen net hoe de ouders met water en een teil met wasgoed de berg opliepen.

We hebben besloten dat er een waterleiding moet komen het kost ongeveer € 200,00 met een douche erbij ( ze douchen hier allemaal met koud water).

De hele familie was erg blij we gaan ook nog even rugzakken en schoenen kopen we nemen de maat en na de thee gaan we weg. Ze gaan zelf de gleuf graven voor de waterleiding.

3 januari

Rijk is weer gaan snorkelen en heeft weer mooie vissen gezien.

Rond 13.00 uur zij we naar Hikkaduwa Town gegaan daar stonden 3 kinderen te wachten ze hebben geen uniformen ,schoolschoenen en rugzakken dus kunnen ze niet naar school alles gekocht en allemaal blij.

S’avonds hebben we heerlijk bij Jagath gegeten en hebben gesmuld.

4 januari

Vannacht werden we uit onze slaap gehaald door een paar spelende marters

Verder een vrij rustige dag gehad.

5 januari

We konden eindelijk naar de school, er is een nieuwe directeur gekomen die ook erg begaan is met de kinderen.

We gaan iedereen een nieuw uniform, schoenen en rugzak met inhoud geven. Dit gaan we volgende week regelen.

De schooljuffen vroegen of er misschien een trap kan komen op het steile stuk we gaan na onze tour op zoek naar een aannemer die dit e.v.t. kan gaan maken.

Natuurlijk hebben we een heerlijk ontbijtje gebracht je kon weer een speld horen vallen.

Ook verteld dat de Louise de Coligny school uit Ede 10 weken lang zendingsgeld ophaalt voor A smile for Hikkaduwa ze gaan nu voor leerlingen een brief schrijven.

6 tot en met 8 januari

We hebben een driedaagse trip gemaakt heel veel mooie dingen gezien en veel plaatsen bezocht.

En heel veel geklommen ook met blote voeten dus er zit nu een flinke laag eelt op onze voeten , maar bovenal hebben we erg genoten.

Onderweg nog de nodige schriften,pennen en knuffeltjes uit gedeeld en veel kindjes blij gemaakt.

Groetjes van ons en tot de volgende keer

Aafke en Dick

Hartstikke fijn om weer wat van jullie te horen.
Jullie hebben niet stil gezeten en weer een gezin blij gemaakt met de eerste levenbehoefte en dat voor zo weinig geld.
Ook de andere projecten, helemaal toppie, ga zo door maar geniet ook zelf wel een beetje.
Mocht je nu terug willen komen, de sneeuw is verdwenen maar de winter nog niet...
Hou jullie taai.

Groeten,
Aafke en Dick

Familie Aalders

Hoi hoi,

Leuk om weer wat te lezen en te zien van jullie avontuurlijke vakantie. Het lijkt me een geweldig gevoel dat je zo veel kunt betekenen voor die mensen daar met zo weinig (voor ons dan) middelen. Als je daar bent geweest zul je wel denken dat veel westerlingen toch erg ontevreden zijn. Wij maar klagen over van alles en nog wat en daar moeten ze koud douchen etc.... geeft je te denken.
Hier alles OK. De zon schijnt zelfs een beetje vandaag, maar het is op straat verradelijk glad. Uitkijken dus.

Bryce is van de week nog even bij jacqueline geweest en as maandag gaan Bryce en Montana samen daar heen. Denver is weer met school begonnen en vindt het weer helemaal geweldig.
Nou geniet er nog maar flink van, en Hikkaduwa boft maar met mensen zoals jullie. Jullie zijn een paar schatten met het hart op de goede plek.

Dikke knuffel vanuit een koud Nederland, Constance, Richard, Denver, Montana en Bryc

sara, gijs, marcel en marijke

Fijn om jullie vanmorgen te hebben gesproken. We volgen jullie op de computer. Leuk dat de kinderen de knuffels leuk vonden. Dikke kus van ons allemaal

Bart en Jacqueline

Goed te horen dat het jullie daar goed gaat en je weer zulke goede dingen hebben kunnen doen.
Hier momenteel zonnig weer, en uit de wind wel lekker.
Volgen jullie, en hopen jullie weer gezond terug te zien over een goede twee weken.
Groetjes, ook van opa,
Bart en Jacqueline.

Marjan

He MC...zo te zien(op foto) nog steeds last van "opvliegers" :)
Fijn dat jullie het goed hebben daar en goede dingen doen! Maar intussen ook lekker genieten van mooie dingen zien en er op uit gaan want het is tenslotte ook "vakantie vieren"voor jullie. Geniet van alles en vooral van het samen zijn!
ps: zag ik vrijdagmorgen opeens jullie auto niet meer achter staan en dacht...nee he, toch niet gejat! Gelukkig stond hij er een paar uur later weer en bedacht ik dat hij wel eens gebruikt kon zijn als taxi voor Twan en Francien want die zijn weer gezien in Ede! (op de markt met jetlag he Twan!)
groeten van ons 3.

Jans en kees

Hoi samen een hele klim die trap op.
Ik krijg het al warm als ik het zie.
Ik hoop dat het uitzicht de inspanning waard is.
Leuk om te horen dat jullie daar weer mensen blij kunnen maken met eten en andere spullen.
Wij hopen dat jullie nog een goede tijd hebben en genieten van jullie vakantie

Adriaan, Isabel en Wesley

Hoi Rijk en Mariecristein,

Leuk om de verhalen en de foto's te lezen en te bekijken jullie hebben weer heel wat kinderen en volwassenen gelukkig gemaakt , geniet nog van de tijd dat jullie daar zijn.
Groetjes Adriaan, Isabel en Wesley

Wilma en Eric

Hallo, wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Jullie hebben al weer heel mooi werk verricht. De mensen daar zijn er in ieder geval heel blij mee.
Probeer tussen de bedrijven door ook nog een beetje vakantie te houden en te genieten.
Tot snel.